hemlängtan.

Jag längtade till öland, längtade efter spontana dagar, soliga dagar, lediga dagar, sköna dagar, fria dagar. Men min rastlöshet hann ifatt mig och likaså alla tankar. Veckan blev inte som jag trott, och jag ville nästan hem direkt. Allting fick mig att tänka och allting påminde mig om honom på något märkligt sätt, jag ville bara hem. Hem till verkligheten, till kompisarna, till mitt upptagna och fullplanerade liv där jag inte har något plats i mitt tidsschema, bara så jag slipper tänka. Nu är jag hemma igen, och jag har tagit min dagliga morgonpromenad, ätit min frukost, varit på gymmet. Nu ska jag packa upp allting, städa lite, och antagligen beställa hem skor från internet, för det är jag värd tycker jag. (köpte inga kläder på öland!!)

Men veckan var bra vissa stunder ändå. Gå runt inne i Borgholm, spela tennis, spela golf, äta massa glass, sola, (bada), springa tills fötterna är fulla av skoskav, spela kort osvosv. Men hemlängtan letade sig fram ändå.

Ikväll vankas det fest, och även imorgon tror jag. Är ledig en vecka till från och med idag, så blir nog Liseberg nästa vecka också hoppas jag. Och lite andra äventyr kanske.

Ditt hjärta måste gå sönder och sömnlösa nätter och tårar väntar.
Ditt hjärta måste gå sönder och att blunda och ducka hjälper inte nu.
Men efter regn kommer alltid sol och smärtan gör att du känner att du lever.
För alla hjärtan måste gå sönder ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback