hemmafru? javisst!

Jag måste erkänna att jag fått ett nytt intresse. Eller nygammalt kan man säga. Har inte haft tid eller ork sista tiden i skolan. Men nu har jag tid, eller jag måste ta mig tid, för äta måste vi ju göra. Bakningen är bara ett plus. Så på tre dagar har jag gjort dumlekakor, kladdkakemuffins, chokladmuffins med smarties i och chokladmuffins med dumle i. Det är allt jag lyckats baka. Och det har smakat helt underbart! Mums. Kajsa och jag drog ett par påsar innan + lite mjölk. Det var gottigt.
Igår gjorde jag även en pastagratäng med bacon, broccoli, champinjoner, kassler. Ostsås i och ost ovanpå. Mmmm.. Idag var det baconlindad kycklingfilé med tagiatelle och beanaisesås. Smakade väldigt gott faktiskt. Trodde inte jag kunde lagat mat. Visst, jag visste ju att jag kunde en del. Men använder aldrig recept utan gör på känsla och hittills har det gått toppen. Nu låter som jag som värsta skrytmånsen. Men jag är nöjd över att jag lyckas i köket :)

Idag har jag hängt med Kajsa typ hela dagen, chillat, ätit muffins och bara pratat. Sen hämtade vi Andreas för att dra lite spontant till Vetlanda. Jag köpte lite underkläder och en vinterjacka. ÄNTLIGEN, har jag hittat en jacka. Kajsa och Andreas tyckte jag var konstig som köpte den såhär tidigt. Men vafan, ska man ändå köpa en så kan man köpa en innan dem tar slut. Mina kära vänner skrattade åt mig när jag sa att jag var som en ängel, skämt å sido, då sa Andreas att jag var bad ass och borde ha en djävulsstång istället. Varför? Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback