fientlighet.

varför är vi svenskar så fientliga? jag tror att vi är otrevligare mot folk vi inte känner än vad något annat land är.
  går man på en buss tex, så sätter man sig så långt ifrån som möjligt ifrån någon annan. helst längst bak om de sitter folk längst fram, men varför? varför säger vi inte bara hej, sätter oss ner och är trevliga. men skulle någon främling sätta sig jämte mig skulle jag reagera ganska starkt, för man är inte van vid det. det känns fel och onaturligt, men egentligen är det ju inte det.
  idag hälsade jag på en äldre dam på bussen som såg allmänt sur ut, jag log och sa hej. hon sken upp och hälsade glatt. det kändes bra faktiskt.
  möter vi någon på gatan så blänger vi istället för att bjuda på ett leende, en bitchblick, kollar snett, man hälsar aldrig, inte ens ett litet leende. tänk vad det skulle kunna göra mycket, vad glad någon skulle kunna bli om du log.
  i andra länder är det inte såhär, främlingar ler mot varandra och hälsar glatt. men nej, vi blänger. lyckat sverige!

idag var jag i skolan, riktigt jobbigt var det, för jag mår fortfarande dåligt. men det var skönt att träffa tjejorna och emil :) nu ska jag baka tills kundpasset imorgon och sen vila lite. och imorgon gäller det, no more braceface! :D muhaha!

((hejdohejdo))

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller helt & hållet med dej! Vi i Sverige är verkligen fientliga. varför igentligen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback