It is time to move on..

Yes, it really is. I have to. I can´t have it like this anymore. I have to forget you. Hide my feelings and just move on.

Idag är det torsdag, det är två veckor sedan det inte längre är du och jag. Nu är det bara jag ensam kvar. Men jag ska hålla huvudet högt och vara stark. Jag ska klara det här utan en massa tårar och andra ledsamheter.
Det har gått rätt bra, men igår så brast allt igen. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt. Jag försöker att inte tänka på dig, gömma allt, skjuta det åt sidan. Men det går bara ett tag, sen slår allt ner som en bomb.
Det gjorde det igår. Jag såg dig lite snabbt, åkte bara förbi, men du såg inte mig. Jag blev helt kallsvettig och skakig, och jag tänkte på allt vi gått igenom, alla minnen, alla bra stunderna, då du tittade mig i ögonen och sa att du älskade mig och att du aldrig skulle släppa taget om mig.
Men det gjorde du, vi släppte varandra. Vi gav helt enkelt upp, vi gav upp utan att ens kämpa. Kanske var det meningen att det skulle bli såhär, det var inte meningen att vi skulle klara det. Eller så kanske vi skulle klarat det.
Det är en fråga som jag aldrig kommer få svar på. Men i nuläget orkar jag inte bry mig. Varför ska jag gå och vara ledsen. Är du det med?
Jag vet att det inte var bra i slutet, men vi gjorde det dåligt. Vi gav inte varandra tid, vi hade inte tid. Jag kom aldrig i första hand. Men efter 2 år och 2 månader så ska du inte tro att mina känslor kommer försvinna direkt. För de kommer försvinna gradvis mer och mer. Men man kan inte glömma en så lång tid på några dagar, det funkar bara inte. Inte för mig iallafall, jag vet ju inte hur du känner. Jag tänker på dig mycket och jag saknar dig, jag saknar de bra tiderna med dig..  Det är nu ett minne blott.
Men nu ska jag gå vidare, helt ensam. Jag ska stå på egna ben nu, för tro det eller ej, men jag klarar mig faktiskt utan dig.

Var tvungen att skriva av mig, jag är så känslomässig just nu. Men jag ska klara det här. No problemas.
Idag jobbar jag på JOL inredning, det är inte så mycket folk, eller inte nu iallaffall. Så jag kan bara sitta vid datorn och glo, lättförtjänta pengar ^^
Igår var vi i Jkpg, trevligt sällskap :) Hittade en bh och lite smink bara, ska beställa ett par jeans när lönen kommer.
I tisdags red jag och Tina igen. Det gick bättre än förra gången. Hektor börjar lugna ner sig, men han är fortfarande rädd för lite allt möjligt i skogen.
Så när vi red förbi en vattenpöl tvärstannade han och Blesa gick in i honom och så kastade han av mig, jag landade på ena skinkan och fick as ont. Men det var ju bara att springa efter honom, tillslut fick vi tag på honom.
Sen skulle vi galoppera och jag  tappade ena stigbygeln, nära att åka av igen. Men jag klarade mig :P
Hade varit hos kiropraktorn på morgonen och han sa att jag skulle ta det lugnt, så åker jag av HAHA.
Fick ont i både ryggen och nacken :( Och det har jag fortfarande.. Riktigt jävla jobbigt, det tar på mitt psyke. Jag som höll på att bli bra.. :'(
Sen på eftermiddagen var jag med Emma, vi tog massa kort och käkade pizza *mmmm* :D Tack för en trevlig dag gumman <3 Kolla
http://storcken.bilddagboken.se/ !
Men nu ska jag inte tråka ut er mer, så ha det fint!

// Anna Jonsson Storck


" Säg aldrig att du älskar någon, om du inte gör det"

Kommentarer
Postat av: none

Jag måste säga det att du är otroligt bra på att skriva. Jag tittade förbi här och förväntade mig inte att dina ord skulle gripa tag i mig på ett sådant brutalt sätt. Att säga att jag förstår dig och tycker synd om dig kommer bara smälta in bland tusen andra tröstord du har fått, men jag kan inte undgå att önska dig en ljusare framtid.
P.s Jag visste att du skulle gå ut med höga betyg :) D.s

2007-07-12 @ 21:20:49
Postat av: becca

jag vet precis vad du går igenom. usch det är ett helvete. men du kommer komma över det. när du börjar frisör och allt nu kommer du må kanon, promise:)

2007-07-16 @ 12:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback