sug av mig?

Oj, här vara det längesen jag skrev. Tid, ork och vilja fattas typ.

Veckorna går fort, tiden bara rinner iväg, man ser sin ungdom sakta men säkert försvinna. Det är snart dags att växa att, det är dags att bli vuxen. Men vi väntar nog med det ett litet tag till.

Det är lördag, och jag sitter ensam hemma typ. Var hemma igår med. Vad har hänt? Innan var jag aldrig hemma typ. Men jag mår inte bra, jag vet inte vad det är. Har varit såhär nästa hela hösten, + att ryggen och nacken är åt helvete. Jag vill inte säga hur ont jag har, för jag känner mig bara jobbig. Jag biter ihop och försöker vara stark, men ibland så brister allt. 
 
Skulle bara varit hemma och tatt de lugnt idag, men fick ett ryck och tänkte vara snäll emot mamma. Så jag städade på över/undervåningen, tvättade och lagade lasagne. Hon uppskattade det, så det kändes bra. Snäll måste man ju vara ibland, speciellt nu innan julafton.

9 dagar kvar tills julafton, man går och längtar hela tiden. Men om 10 dagar är allt över. Sen börjar nedräkningen igen, fast först nedräkningen till nyår sedan till min födelesedag, gran canaria, sommarlov, midsommar, festivalen och sen är det helt plötsligt julafton igen. Det säger typ bara poff och snart är jag 40 bast (?)

Men jag vet inte vad jag vill ha i julklapp, en systemkamera är för dyrt. Men ska nog köpa en själv. Vill verkligen ha det. Lutar åt en tatuering kanske? Men har jag så hög smärtgräns att jag klarar av det? Jag har ingen aning..

Jag skulle kunna skriva upp 1000 saker som jag skulle vilja ha i julklapp. Fast om jag verkligen tänker efter så har jag nästan allt man kan önska sig. Jag har Viktor, mina underbara kompisar och klasskompisarna, familjen, släkten och allt annat. För hur man än vrider och vänder på saker så är de alltid viktigast.

Kommentarer
Postat av: sofie hjalmarsson :)

du skriver så bra anna :) det du skrev i slutet är så
sant :) puss sofie

2007-12-15 @ 21:59:10
Postat av: julia

åhh vad sweet med sista meningen. det stämmer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback